2 mei 2015 Trescoigt - Osserain 17.5 km.

2 mei 2015 - Osserain-Rivareyte, Frankrijk

Einde omleiding....

We gingen laat van start want onze gastvrouw had heel veel te vertellen. Met bewondering luisterden we naar haar verhaal over dat zij in haar eentje het hele huis met 2 gastenverblijven en een enorme tuin onderhield en dat zij als alleenstaande zelfstandige vrouw niet makkelijk geaccepteerd werd in deze nogal conservatieve omgeving.
Het was niet zonnig maar wel erg warm vandaag en de tocht ging weer met veel stijgen en dalen. Ik, Inge, gaf de gps aan Joop om zelf de handen vrij te hebben voor de wandelstokken. Op een gegeven moment moesten we, volgens Joop, rechtsaf en we gingen over een bospad dat stijl omhoog ging en steeds modderiger werd. Het was afzien! 'We zijn straks weer bij een weggetje' zei Joop, ' want er staat
-einde omleiding- op de gps.' Wat Joop niet had gezien was dat we eigenlijk gewoon over de weg hadden kunnen lopen om al die blubber te kunnen vermijden. Daarom heb ik, Inge, de gps maar gauw weer teruggepakt. Dat ding is ook tenslotte MIJN grote vriend. Ondanks alle inspanningen was het een schitterende route vandaag. We spraken onderweg nog een Brabander, die vanuit Nederland de tocht liep en een Nederlands meisje die gestart was in Orthez en nu de hele tocht naar Santiago ging lopen. Wij hebben gepland om de komende 2 weken tot aan Logrono te gaan en in onze zomervakantie het laatste stuk te doen.
Nadat we door Sauveterre de Bearn, een hooggelegen vestingstadje liepen, was het nog maar een paar kilometer tot ons overnachtingsadres. We zijn nu in le Pehau en hebben een groot huis voor onszelf. We boffen dus weer. De was hangt aan de lijn te drogen, straks wordt er voor ons gekookt, dus we kunnen in de relaxmodus.

1. Margriet:
    2 mei 2015
    Tja Inge, je geeft éven de boel uit handen aan een man en dan...

Leuk om jullie avonturen te lezen, veel plezier komende tijd. Lees met jullie mee.
  2. Twan:
    Hoi Inge en Joop,
    Ook deze keer ga ik jullie avonturen weer met veel plezier lezen!
    Ik ben zo benieuwd hoe jullie de "kleine" verandering ervaren als jullie straks de Pyreneen over stappen ;)
    Heel veel plezier en BUEN CAMINO!!!
  3. Patty:
    Hoi Joop en Inge,
    Het begint al goed ;-)
    heel veel plezier de komende twee weken en pas goed op elkaar.
  4. Nancy Schoon:
    3 mei 2015
    Wat leuk om dit weer te lezen. Hou goed die GPS bij je Inge :). Heeeel veel succes met de oversteek van de Pyreneen. echt zo dapper van jullie. En geniet van het uitzicht.