4 augustus 2015 Lodoso - Melide 18 km.

4 augustus 2015 - Melide, Spanje

We haalden iedereen in...

Gisterenavond hebben we heerlijk gegeten. Onze gastheer kookte zelf en we kregen gebonden groentesoep met zelfgemaakte croutons, gemengde salade met steak en echt goede patatjes en ijs met chocolade sausje toe. Achter ons zaten een vader en zoon uit Amerika die echt geen woord Spaans spraken. Toen ze gevraagd werden hoe laat ze ontbijt wilden, dachten ze dat ze gevraagd werden hoe laat ze weer wilden gaan vertrekken. Toen wij met ze in gesprek raakten, bleek dat ze helemaal geen ontbijt wilden. We hebben het een en ander beter op een lijn gebracht met onze wensen en gezegd dat ze ons alle vier tegelijk weg konden brengen om 8 uur. We raakten ook nog in gesprek met een jong Spaans stel. Ze vielen zowat van hun stoel toen ze hoorden hoeveel kilometers wij al gelopen hadden.
We hebben weer heerlijk geslapen en kregen een lekker ontbijt. Daarna gingen we met auto en aanhanger (daar lagen de fietsen van de Amerikanen in) naar Palas del Rei. Daar moesten ze eerst pinnen, want anders konden ze de rekening niet betalen. Bij de tweede bank lukte het en vervolgens reden we weer naar ons startpunt. Het was verbazingwekkend stil op de route, behalve toen we in Palas del Rei kwamen. Daar waren weer veel pelgrims op een kluitje. Maar gelukkig, de terrasjes uitgezonderd, bleef het verderop weer stil. We werden door niemand ingehaald, terwijl we zelf wel mensen inhaalden. . De spierpijn heeft duidelijk toegeslagen bij de 100 km. lopers. We kwamen Daan en Jeanette ook weer een paar keer tegen en ook het Engelse stel Nick en Claire is nog steeds aan de wandel. Claire heeft stokken gekocht en slikt pijnstillers. She is doiing wel now...
De route was weer erg mooi en ging over zandpaden door bossen.
We spraken nog een Noors stel die ons aantal kilometers amazing vonden. De man vroeg wat de tocht met ons deed. We hebben gezegd dat het je hoofd leegmaakt en goed voor je lijf is. Je bent alleen met de meest elementaire zaken bezig, zoals eten, drinken en slapen en je geniet van de natuur om je heen. Hij begreep het helemaal en raadde ons een huttentocht in de bergen van Noorwegen aan. Dat geeft hetzelfde effect, vertelde hij.
We hebben zojuist onze siësta weer gehad en hebben genoten van een filmpje van onze kleinkinderen. Ze stonden samen te zingen in hun bedje. We hebben het 6 keer bekeken en toen een filmpje van onszelf teruggestuurd, waarbij we hetzelfde liedje zongen, inclusief een blooper omdat Joop de tekst kwijt was. We hebben toch een lol gehad....

1. Jaap, Lin en sofie:
    4 augustus 2015
    Haha ja dat was een mooi filmpje!! Een tocht in Noorwegen!!? Oh oh, straks moeten we jullie helemaal lang missen!! Zet m op nog de laatste week!
  2. Olga van dalsem:
    4 augustus 2015
    Ben zeer benieuwd naar die beide filmpjes!
    Leuk dat jullie van die reacties krijgen van andere pelgrims en blijf maar heel trots op jullie prestaties.
    Ik las nog een spreuk van Carmiggelt die ooit zei: Wie samen reist kan samen leven.
    Een waarheid als een koe!
    Op de BBC televisie hebben wij een serie gezien over de Pennine Way in Engeland en ook dat is een mooie wandelroute, maar veel anderen zul je daar niet tegenkomen. Wat een ontberingen!
    Maar misschien een idee na de huttentocht in Noorwegen.

Plezier en tot later, groeten Olga
  3. Susan, Dennis en lize:
    4 augustus 2015
    Noorwegen???? Neehoor, rondom het geestmerambacht kun je ook prachtig wandelen....en als jullie iets verder willen, mogen jullie bij ons in de achtertuin ook in een hut slapen hoor;-) ;-)
    Ja dat was toch geweldig het filmpje!!
    Succes weer voor morgen!!
  4. Roelie:
    5 augustus 2015
    Hoi Inge en Joop, weer even jullie belevenissen gelezen. Heerlijk toch dat jullie zo genieten. De volgende tocht staat al weer in de planning lees ik ......... Het einde is in zicht, geniet nog even van het heerlijke Spaanse leven! Groeten Roelie
  5. Foke:
    5 augustus 2015
    Goed idee zo'n huttentocht in Noorwegen. Heel veel plezier met de laatste kilometers en de aankomst in Santiago!
    En bedankt voor jullie felicitaties!