5 augustus 2015 Melide - Salceda 25 km.

5 augustus 2015 - Salceda de Caselas, Spanje

We krijgen ze niet voor niets....

We liepen vandaag een soort 50 heuvelenweg...Bergje op, bergje af. En dan geen flauwe heuveltjes, maar iedere keer flink klimmen. We hebben flink moeten werken voor onze kilometers.
Het was wel erg mooi. We liepen veel door bossen met heerlijk geurende eucalyptusbomen en het was heel rustig op de route. Wij vertrokken zodra het licht werd en waren op die manier de grote meute voor. En gelukkig bleef dat zo de hele dag. Er racen wel van tijd tot tijd groepen mountainbikers langs. Eigenlijk horen ze over de weg te rijden, maar het racen over die bospaden is natuurlijk veel spannender. Soms komen ze onverantwoord naar beneden racen zonder op tijd aan te geven dat ze er aan komen. Je schrikt je lam.....De temperaturen van de laatste dagen zijn heerlijk. Aan het begin van de ochtend is het circa 12 graden en 's middags tussen de 20 en 25 graden. Perfect wandelweer!
We horen onderweg dat mensen problemen met het vinden van onderdak hebben. Er wordt aan elkaar doorgegeven hoeveel mensen er bij bepaalde herbergen in de wachtrij staan. Dat wordt flink doorstappen voor degenen die nog geen plek hebben. Gelukkig hebben wij een kamer gereserveerd. We zitten nu in een super modern ingerichte herberg. Over een uurtje lekker eten en dan weer op tijd naar bed. We zijn nu nog maar 28 km. van Santiago vandaan en hoeven nog maar 2 dagen te lopen.

1. Henny en Jan:
    5 augustus 2015
    Nog twee dagen wandelkanjers! De eindetappe nu en vanuit Warmenhuizen leven we mee. O ja, de stembanden werken ook goed. Bij Jaap en Linda het familielid gehoord a la Lize en Sofie, we zingen mee hoor. Geniet van het onderweg zijn.
    Liefs,
    Jan en Henny
  2. Foke:
    6 augustus 2015
    De laatste loodjes....ik was helemaal vergeten 2 stempels per dag te halen maar dat bleek ook niet nodig te zijn, dat geldt alleen voor die horden mensen die alleen de laatste 100 km doen.
    Deze horden heb ik gemist, ook zat plek in de albergues, dat komt wrs omdat nu de
    Spaanse zomervakantie is begonnen.
    Wat ik nog vergeten was op mij blog: via via hoorde ik wel van mensen die gestoken zijn door bedbugs. Het jeukt enorm maar een ander probleem is dat je de herberg niet inkomt uit angst voor bedbugs in je tas. Je moet dan goed je vlekken camoufleren.
    Veel wandelplezier nog en een rondleiding op het dak van de kathedraal is een aanrader. Wel uiterlijk rond 10.00 uur boeken anders zit t vol die dag.
    Hartelijke groeten van Foke (ik ben straks weer in NL)
  3. Marianne en Leo:
    6 augustus 2015
    Hallootje wat tocht, en nu nog maar twee dagen te gaan, volgens mij gaan jullie het ontzettend missen, die heerlijke lange dagen zo samen. Geniet van de laatste kilometers.