6 augustus 2015 Salceda- Lavacolla 17 km.

6 augustus 2015 - Lavacolla, Spanje

Alles aan gort......

Laat ik beginnen met onze nachtrust....We waren gisterenavond net in onze eerste slaap toen er een groep jeugd naar bed ging, die tot 24.00 uur een kabaal van hier tot ginder maakten. Om 02.00 uur werd ik wakker en vond het erg benauwd binnen. We hadden een kamer met een elektrisch bedienbaar dakraam en ik startte het openen met de afstandsbediening. Het raam ging met een hoop gekraakt open en Joop schoot van schrik overeind. Na 10 minuten begonnen er zeker 10 honden in de buurt te blaffen. Ze reageerden allemaal op elkaar en het hield maar niet op. Dus toen het raam maar weer dicht gedaan. Resultaat: een gebroken nacht.
Vanmorgen sprak ik de eigenaar van de herberg hierover. Hij verontschuldigde zich en baalt zelf ook van dit soort excessen.(van zowel de jeugd als zijn buren met 6 blaffende honden) Hij vindt dit gedrag niet respectvol naar anderen toe en zei:' My work is to give rest en silence to the people, but this way is does not work'.

Vandaag liepen we grotendeels heel rustig over bospaden met af en toe een klimmetje. Aan het eind van het traject liep er een groep jongens voor ons die allemaal een stok bij zich hadden. Ze waren ongeveer 12 jaar oud. De begeleider had meer aandacht voor zijn telefoon dan voor de groep. Resultaat: een ravage op het pad van stukgeslagen varens en struiken.

Toen we op het terras van ons hotel zaten, werden we aangesproken door twee vrouwen uit Texas. De ene had ernstige blaren op haar tenen. Joop gaf ze advies, maar aan hun reactie te horen, had ik het idee dat ze het niet naar behoren zouden kunnen behandelen. Dus om te voorkomen dat haar tenen morgen helemaal ontstoken zouden zijn, heb ik Joop gevraagd of hij zijn hand over zijn hart wilde strijken. Resultaat: twee hele dankbare, opgeluchte vrouwen.
Morgen nog maar 11 kilometer te gaan....

1. Marianne en Leo:
    zet hem op
  2. Rob Kok:
    6 augustus 2015
    Succes Joop en Inge, morgen met de laatste kilometertjes.
  3. Nancy Schoon:
    6 augustus 2015
    Wat goed!!!!! Nog maar 11 kilometer. Geweldig gedaan Joop en Inge. Na deze 11 kilometer wel elkaar een flinke schouderklop geven. Trots kunnen jullie zijn.
    Hoop dat de nacht beter is en dan jullie goed uitgerust kunnen starten. Droom zacht xxx
  4. Jaap, Lin en sofie:
    6 augustus 2015
    Geniet van jullie laatste dag morgen!!!