3 augustus 2015 Portomarin - Lodoso 21 km.

3 augustus 2015 - Lodosa, Spanje

Met de lange stoet de bergen in.....

Het enige dat ik nog kwijt wil over dit circus is dat het nog drukker was op de route dan gisteren.
We hebben afgelopen nacht geweldig goed geslapen en vanmorgen vertrokken we om kwart over 7 weer zo fris als een hoentje. De weg steeg en daalde voortdurend en we liepen door bossen en kleine gehuchten. We zagen regelmatig rechthoekige gebouwtjes van 1× 2×3 meter op palen. Soms van steen, soms van hout en de meesten voorzien van een kruis. Het zouden misschien prive- kapelletjes of tijdelijke begraafplaatsen kunnen zijn, bedachten we. Maar Daan, onze Limburgse pelgrim, wist het juiste antwoord: het zijn opslagplaatsen voor maïs.
We liepen tot À Brea , waar Joop in zijn beste Spaans belde naar Casa Roan, met de vraag of wij opgehaald konden worden. (Dit huis ligt een eind bij de route vandaan)
Na een kwartier kwam de vrouw des huizes ons halen en via bochtige weggetjes kwamen we op de plaats van bestemming. We zitten in een groot, traditioneel gebouwd huis, dat al generaties lang in het bezit van dezelfde familie is. Je kunt hier een blaadje uit een boom horen vallen....Zo stil is het hier. Heerlijk!

1. Susan, Dennis en lize:
    3 augustus 2015
    Lekker, eindelijk rust na al die herriemakende pelgrims;-)
  2. Marianne en Leo:
    4 augustus 2015
    Zet hem op voor het laatste stuk, groetjes marianne en leo