Zaterdag 27juli. Moussy – Montmort Lucy 20 km

27 juli 2013 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Zaterdag 27juli. Moussy – Montmort Lucy 20 km

Een heel dorp in rep en roer….

Het onweerde vanmorgen weer en daarom konden we op ons gemak ontbijten. Als “ echte Hollanders” hebben we wat plakjes kaas en ham in onze tas gestopt, omdat we vandaag geen winkels zouden tegenkomen. Er was wel een bakker tegenover het hotel, dus een baguette hebben we netjes gekocht. Toen we het dorpje uitliepen, ging de weg gelijk stijl omhoog en even later hadden we een prachtig uitzicht over de hele omgeving. We kwamen door kleine slaperige dorpjes en door vele wijngaarden.

211_kerkje bij Moussy 212_zicht op Chavot Courcourt 213_omgeving Monthelon 214_Monthelon 216_badhuis Monthelon

Op een gegeven  moment was het gedaan met de rust. Het was een drukte van belang langs de weg en hele families reden naar de wijngaarden. Wat was er aan de hand? Het had vanmorgen vroeg gehageld en iedereen was bezorgd de schade aan het opnemen. We zagen dat veel bladeren grote gaten hadden en dat er ook veel takken over de grond lagen. Op diverse plekken lag er veel modder en weggespoelde rommel.

222_wateroverlast Monthelon 223_waterovelast bij Morangis hagelschade

Het was overigens heerlijk lopen voor ons. Niet warm en een fijn windje. Na een paar uur veranderde het landschap totaal. De wijngaarden hadden plaatsgemaakt voor bossen. Een paar kilometer voor onze eindbestemming wachtte ons nog een verrassing. Wie lag er helemaal uitgeteld in het gras? Twan….(met wie we de eerste dagen hadden opgetrokken) Samen zijn we verder gelopen naar het dorp, waar we door de eigenaresse van de gite opgehaald zouden worden. Na een telefoontje kon hij daar ook blijven slapen. We zijn dus nu met z’n vieren, want ook Guy slaapt daar. We zitten op een afgelegen boerderij, die van binnen helemaal gemoderniseerd wordt. Vanavond is het eten inbegrepen, dus we hebben het weer helemaal voor elkaar.

op weg naar Chaltrait (2) Even rust in Chaltrait kasteel Montmort Lucy (2) tuin chambre d\'hote in Lucy

1. Lidy:
    27 juli 2013
    Hoi Inge en Joop,

Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Elke dag weer een nieuw avontuur. Hou vol, dan kunnen wij ook blijven meegenieten.

Groet,
    Lidy en Jan
  2. Roelie:
    28 juli 2013
    Hallo wandelaars, heel erg leuk om jullie avonturen te lezen! Met deze temperaturen een topprestatie. Veel wandelplezier, groeten Roelie
  3. Simone Swinkels:
    29 juli 2013
    Hallo Inge en Joop, net in het verslag van Twan gelezen dat jullie elkaar weer tegen kwamen. Een bon Camino wens ik jullie. De komende 10 dagen ben ik met man en zoon fietsen in Frankrijk. Warme pelgrimsgroet van Simone