9 mei 2015 Larrasoana - Pamplona 18.5 km.

9 mei 2015 - Pamplona, Spanje

Wat een feest....

Omdat we graag vroeg in Pamplona aan wilden komen, stonden we al om kwart over zes op. Het was een makkelijke wandeling met maar een paar lastige stukjes en we liepen vaak over bospaden. Er waren meer vroege vogels, zoals wij en het maakte niet uit of je voor je of achter je keek, je zag altijd medelopers. We prijzen onszelf gelukkig dat we nog steeds blessurevrij zijn. We zagen diverse mensen moeilijk lopen. Er liep zelfs iemand op slippers. Vanwege de blaren.
Onze Duitse tafelgenoot van gisterenavond (een man van rond de 60 jaar) liep helemaal in de gloria met een jonge blom aan zijn zijde. Die had hij al eerder ontmoet en was helemaal. 'begeisterd' door haar.
Rond het middaguur kwamen we in Pamplona aan en werden we met muziek ontvangen. Er liepen diverse muziekkorpsen door de stad. Het schijnt dat dit tot St. Fermin (het feest van de stierenrennen in juli) ieder weekend zo is, omdat ze oefenen voor die feestweek. Later in de middag vielen we helemaal met onze neus in de boter. Er was een groots optreden van een Boliviaanse dansgroep met in prachtige kostuums en met maskers op en danseressen in mooie versierde jurken. Zij werden begeleid door een band met blazers en trommelaars. Het leek wel carnaval. Na het optreden gingen ze in optocht door het park. We konden er geen genoeg van krijgen en we liepen als twee kleine kinderen zoals je vroeger met de fanfare meeging, er achteraan.
De hele stad loopt 's avonds uit en iedereen flaneert over straat. We zitten midden in de stad in een appartementje en dus midden in het feestgedruis. Op dit moment is er een optreden van trommelaars op houten planken bezig vlak onder ons balkon. Het klinkt als houten xylofoons. Gelukkig slapen we achter, want het zal nog wel heel lang duren voordat de stad slaapt.

1. Ingrid:
    9 mei 2015
    Hoi Joop & Inge,
    Wat een belevenissen en gezelligheid allemaal.
    Suus liet de filmpjes zien van de festiviteiten in de stad en ik kan me voorstellen dat jullie er geen genoeg van konden krijgen.
    Veel groetjes en nog prachtige spannende dagen toegewenst.
    Hans & Ingrid
  2. Nancy Schoon:
    9 mei 2015
    speciaal voor jullie geregeld :)