10 mei 2015 Pamplona rustdag

10 mei 2015 - Pamplona, Spanje

Een dagje vakantie....

We zijn nog een dag langer in Pamplona gebleven en hebben vandaag alles heerlijk rustig aan gedaan. Na een goede nacht slaap, zonder ook maar iets van de herrie op straat gehoord te hebben, hebben we lekker lang en uitgebreid ontbeten en op ons gemak door de stad gewandeld. We hebben ook het standbeeld van de stierenrennen bekeken. Doordat de schrijver Ernest Hemmingway over dit fenomeen geschreven heeft, is Pamplona wereldberoemd geworden. Zonder hem zou dit waarschijnlijk een onbekend lokaal feest zijn gebleven.
Omdat het zo warm was, hebben we 's middags lekker in het park gezeten.
Pamplona is een aangename stad. Het oude centrum is vrij compact en is omgeven door veel parken. Veel straatjes zijn autovrij.
Morgen wordt het weer zo heet en daarom willen we om 06.00 uur starten. Er staat ons een lange etappe van 23.5 km. te wachten met een lastige afdaling bij de Alto del Perdon. Weer een uitdaging....

1. Jaap, Lin en sofie:
    10 mei 2015
    Heerlijk, een rustig dagje. Dat hebben jullie wel verdiend!!
    Succes weer voor morgen!
  2. Carla de haan:
    11 mei 2015
    Respect hoor ! Dit weekend marskramerpad gelopen, nog een weekend en dan is het pad klaar. Niet te vergelijken met de camino haha zorg goed voor jullie zelf ! Heel verstandig om een rustdag in te lassen. Succes de komende dagen.