maandag 27 oktober. St. Pierre de Frugie - Thierry 24 km.

28 oktober 2014 - Thiviers, Frankrijk

Een feestmaal op een boomstronk...

Na het ontbijt in de bar vertrokken we om 09.00 uur. Het was al meteen zonnig, maar in de schaduw nog heel fris. Het gras glinsterde als zilver, zo veel dauw lag erop. Het was een prachtige, maar ook zware route vandaag. Nog steeds pittig klimmen en dalen en hoewel onze conditie zienderogen toeneemt, ben je na een paar uur lopen echt aan een pauze toe. Onze eerste stop was bij op een stapel boomstammen en de tweede pauze op twee boomstronken. We waren toen echt aan eten toe en we namen een lekker stuk stokbrood en een cup à soep. Het smaakte als een feestmaal; een 3 sterrenrestaurant kan er niet tegenop. Als je dan zo een half uurtje zit, kan je er weer helemaal tegenaan. Op het Franse platteland is het erg stil. We komen zowat geen mensen tegen. Vandaag hadden we onderdak op een camping in Thiviers. We hadden een klein houten huisje tot onze beschikking. Er was een kookplaatje en een magnetron en gelukkig ook verwarming want het koelt 's nachts behoorlijk af. Toilet en douche waren op de camping. De was hangt weer aan de waslijn boven de verwarming en straks trekken we een lekkere fles wijn open. Dat hebben we wel verdiend.....