Donderdag 8 mei. Lussac - Aureil 15,5 km.

8 mei 2014 - Aureil, Frankrijk

Welke van de 22 bedden zullen we nemen?

We hebben heerlijk geslapen in onze kamertjes en vanmorgen samen met de zusters ontbeten. Het zijn hele lieve, gastvrije vrouwen en de twee donkere zusters uit Madagascar zijn echte schatjes.
Na 3 km bereikten we St. Leonard de Noblat, een middeleeuws stadje met vakwerkhuizen en een mooie kerk uit e 12de eeuw. Omdat we vandaag niet zo ver hoefden te lopen, konden we op ons gemak alles bekijken. Via een heel steil weggetje verlieten we de stad en kwamen we langs een groot viaduct en een aantal vakwerkhuizen met een watermolen. Daarna ging het weer op en neer over smalle weggetjes met af een toe een klein gehuchtje. Onderweg hoorden we zoals iedere dag de vogels weer het hoogste lied zingen. We hebben nog nooit zo veel vogels gehoord als tijdens deze 2 weken. Joop heeft een geluidsopname van wel 4 minuten gemaakt. Daar hebben we thuis vast nog wel eens iets aan om te ontstressen als dat nodig zou zijn. We overnachten nu in een heel oud huis op een groot erf van een boerderij. We kwamen het erf op door het verkeerde hek en liepen onszelf vast bij een schrikdraad voor de koeien. Een oude vrouw van wel 80 jaar kwam ons al tegemoet lopen en wilde met een stok de draad omlaag houden. Dat leek Joop niet zo'n goed idee. Hij zag het al gebeuren dat de draad van de stok af zou glijden en omhoog zou schieten terwijl hij er juist overheen zou stappen. Oeioeioei...Dus werd de draad met de stok omhoog gehouden en konden we er onderdoor. Wel zo veilig.....Ze komt ons straks eten brengen. Misschien wel met de auto want het erf is echt enorm groot. We kunnen boven kiezen uit maar liefst 22 bedden. De een nog krakkemikkiger dan de ander. Daarom kiezen we maar voor de 2 matrassen op de grond. Verder is alles hier prima voor elkaar hoor. Er is zelfs een wasmachine, een droger en een houtkachel. We hebben ook al een fles wijn zien staan. Er is hier geen internet; dus de foto's volgen nog. En Margo... in de gauwigheid heb ik jouw foto van je wandeling in Nederland op ons blog gezet. Wat zal je verbaasd gekeken hebben haha. Wie weet is het niemand opgevallen.....