Donderdag 15 augustus. La Charite sur Loire- Domaine de Mesangarde 25 km.

16 augustus 2013 - Brécy, Frankrijk

Donderdag 15 augustus. La Charite sur Loire- Domaine de Mesangarde 25 km.

Een kleine misrekening…..

Het wordt iedere dag weer een paar graden warmer. ’s Morgens is het vrij fris, maar na 12 uur wordt het weer erg warm. We liepen  la Charite sur Loire uit via de N 151, een vrij drukke weg. Gelukkig  verlieten we deze weg een paar keer om via bos- of graspaden te lopen, maar over het algemeen liepen we veel over asfalt en dat is niet prettig met deze warmte. We zouden gaan slapen bij de fam. Dousset in Mesangarde en toen we daar zowat waren ging het mis. In de tekst van de routebeschrijving stond niet aangegeven waar de boerderij precies lag en we liepen nietsvermoedend een paar km. te ver. Pas in Couy kwamen we er achter dat we rechtsaf i.p.v.  linksaf  hadden moeten gaan en moesten we de laatste km. weer terug lopen. Op ons tandvlees kwamen we eindelijk aan bij ons overnachtingsadres. De bewoners waren niet thuis. Ze hadden ons daar van te voren over gebeld. De deur was gewoon open en er hing een groot vel papier op het raam met daarop een tekening van het huis en waar we onze slaapkamer en de douche konden vinden. In de kamer stond drinken voor ons klaar. Wat een vertrouwen! Nadat we ons opgefrist hadden en de was hadden gedaan kwamen de bewoners thuis. Het waren ontzettend vriendelijke, gastvrije en belangstellende mensen. We kregen een waar feestmaal voorgeschoteld en we hebben de rest van de avond gezellig zitten praten.  We hadden een heerlijke slaapkamer met een goed bed en de volgende ochtend liep Jean-Paul de eerste km. met ons mee om ons weer naar de route te leiden.  We kijken voor de zoveelste keer met heel veel plezier en dankbaarheid terug op een fantastisch gastadres.

grote zonnebloem welkomstbrief fam. Dousset in Mesangarde Meneer en Mevr. Dousset

Vrijdag 16 augustus. Domaine de Mesangarde-Brecy  20km.

Vreemde wolken , een warme wind en koude gehaktballen…

Vanmorgen zagen we dat de wolken veranderd waren. Het waren nog steeds cumuluswolken, maar er kwamen vreemde “waaiers” in. Een soort “zakken”. En dat bleef eigenlijk de hele dag zo. Het werd ’s middags weer erg warm en ik, Inge, kreeg last van mijn rechterscheenbeen. Een gevolg van overbelasting in combinatie met heet asfalt en schoenen, waarvan de zolen al flink beginnen te slijten. Na een ibuprofen en een uurtje rust ging het wel weer en hebben we kalmpjes aan de laatste tien km. gelopen naar Brecy. Daar konden we bij het plaatselijke cafe-restaurant de sleutel van de gemeentegite ophalen. We zijn hier weer de enige gasten en hebben weer een fijne ruimte tot onze beschikking.

vreemde wolken boerderij van Montifault (2) bos van Villabon zonsopkomst  in Brecy

’s Avonds gingen we weer naar het restaurant voor het “menu du jour” en dat viel toch tegen…..een kwak selderiesalade als voorgerecht, gehaktballen uit de vriezer die maar half opgewarmd waren met opgewarmde patat, een kaasplankje met niet frisse kaasjes en ijs met een kwak slagroom uit een spuitbus. Dit was de meest slechte maaltijd van deze afgelopen weken.  Madame Claudette had er duidelijk niet veel zin in deze avond.

Morgen gaan we aan onze laatste wandeldag beginnen. We lopen naar Bourges en overnachten daar in een hotel. Zondag gaan we met de trein weer terug naar la Charite sur Loire en daar overnachten we nog een keer in de gemeentelijke gite. Maandagochtend gaan we met de trein naar Parijs en daarna met de TGV naar Amsterdam. Langzamerhand beginnen we ons weer in te stellen op ons leven thuis. Dat zal wel weer wennen zijn, na dit vrije buitenleven, maar we kijken er toch ook weer naar uit. Fijn om straks weer in ons eigen huis te komen,benieuwd hoe de tuin er uit ziet. Fijn om onze familie en vrienden weer te zien en om ons normale leven weer op te pakken.

De komende weken gaan we vast nog vele keren “na-genieten” bij het bekijken van de foto’s en het maken van een fotoboek. En daarna begint de voorpret bij het voorbereiden van het vervolg van onze tocht voor volgend jaar richting de Pyreneeën; ons volgende doel.

1. Jaap, Lin en sofie:
    16 augustus 2013
    Oeps, dat viel even tegen, verkeerd gelopen.. Maar gelukkig maakte het gastgezin een hoop goed!

Last van je scheenbeen, warmte, geen lekker eten (ja, ja.. Dit betreft alleen de laatste dag), zo verkeerd is thuis dan niet!! Jullie zullen zeker even moeten omschakelen naar 'het normale leven', maar wij hebben in ieder geval heel veel zin om jullie weer te zien!!
  2. Susan, Dennis en lize:
    en wij ook!!!!xxx
  3. Margo:
    17 augustus 2013
    Allereerst gefeliciteerd met het door jullie behaalde doel, echt TOP !
    Ik zal jullie berichten over alle ervaringen missen, het is zo leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te "lopen".
    Geniet van jullie laatste reisdagen, rust een beetje uit en sterkte met het omschakelen naar het "normale leven". Thuis zullen jullie met open armen worden ontvangen en dat is natuurlijk een heerlijk vooruitzicht ! groetjes van Margo
  4. Gert Jan en Jantien:
    17 augustus 2013
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie behaalde doel. Wat een prestatie! We zien weer naar jullie uit, want vinden het erg stil op de buurt. Het zal wennen zijn om weer binnen te zitten, als jullie weer aan het werk mogen.
    Liefs, Gert Jan en Jantien
  5. Olga van dalsem:
    Hoi Inge en Joop.

super dat jullie zo ver zij gekomen! en heerlijk om jullie verhalen te lezen. jammer van die gehaktballen, maar dan maak je volgende week toch zelf een lekker pannetje met ballen en dan gewoon andijvie erbij en een gekookte pieper. dan ben je echt weer thuis. jullie huis staat er nog. ik heb er vorige week geparkeerd toen Stefanie en ik een bezoek brachten aan het museum Zo was't, slechts een straat bij jullie vandaan. hoe het met de tuin is heb ik niet zo op gelet. geniet nog even van jullie dagen intensief samenzijn en een goed reis naar huis.
    groeten Olga
  6. Henny en Jan:
    18 augustus 2013
    Super dat jullie deze toch hebben gelopen en dat wij konden meegenieten van jullie tocht.
    Geniet thuis na van deze prestatie.