8 mei 2015 Viscarret Guerendiain - Larrasoana 15 km.

8 mei 2015 - Larrasoana, Spanje

Lekker pelgrims kijken...

En weer liepen we vandaag in de zon met een prima temperatuur. We hoorden van een Duitser dat de dag nadat wij de Pyreneeën waren overgegaan, het heel erg had gestormd daarboven. Er waren ook 2 mensen gevallen bij het afdalen. We zagen vandaag ook mensen lopen die moeilijk vooruitkwamen. Dat konden we bekijken vanaf een plekje langs het pad waar we pauzeerden. Tijdens dat half uurtje pauze zagen we wel 40 mensen voorbijkomen van allerlei nationaliteiten. Koriaantjes die zowat huppelend over het pad gaan. Wel heel dik aangekleed... Dikke Amerikanen die met het zweet op de kop langslopen. Mensen met enorme rugzakken, maar ook mensen met een klein dagrugzakje. Zij maken gebruik van het bagagevervoer. Er kwam een jongen van een jaar of 12 samen met zijn opa voorbij. Wat een leuke ervaring voor allebei! Er zijn ook mountainbikers die over hetzelfde voetpad gaan. Soms gekkenwerk, want het pad ligt vol met keien en losse stenen.
En ook wij maken deel uit van deze optocht. Ze zullen van mij wel zeggen:' Wat gaat die vrouw langzaam naar beneden' , want ik ben altijd bang dat ik onderuit ga op die losse stenen. Halverwege hebben we gepauzeerd in Zubiri. Je komt dit plaatsje binnen over een sterk dalend pad en over een brug die heet Puente de la Rabia ( brug van de hondsdolheid) vroeger geloofde men dat de dieren die deze ziekte hadden opgelopen zouden genezen als ze de brug drie keer overstaken.
Na veel pittige stijgingen en dalingen kwamen we aan in Larrasoana, een leuk plaatsje met een vrolijke sfeer. We hebben net met een groep gegeten in de plaatselijke kroeg. Nog steeds veel Fransen, maar ook een Duitser. In het plaatselijke supermarktje hebben we eten voor morgen ingeslagen en de patron schonk voor iedere klant een gratis glas wijn in. Hij nam dan zelf ook steeds een glas. Dus de stemming zat er goed in.
Straks gaan we weer op tijd naar bed en morgen gaan we vroeg vertrekken naar de eerste grote stad in Spanje: Pamplona.

1. Susan, Dennis en lize:
    8 mei 2015
    Wat een avonturen maken jullie weer mee, gelukkig dat jullie net voor het slechte weer uitgingen!!
    Succes weer met de tocht morgen!! Xx
  2. Nancy Schoon:
    9 mei 2015
    Wat top zeg dat jullie voor de storm waren. super!!! Goed dat ze dat hier bij de supermarkt niet doen iedereen een glas wijn. Dan denk ik dat de jeugd graag bedrijfsleider wilt worden :)
    Mooi verhaal weer. Succes vandaag weer