7 mei vervolg....

7 mei 2015 - Viscarret-Guerendiain, Spanje

Grapje....het verhaal van vandaag was nog niet klaar hoor.
Een bijkomend voordeel van ons late vertrek was, dat de grote meute al lang was vertrokken. Dus we hadden het pad weer voor onszelf. Heerlijk geen file lopen.
Het was een mooie route door het bos met geregeld uitzicht op de bergen. We verblijven nu in een klein dorpje en hebben een heerlijke koele kamer want het is inmiddels echt warm geworden. We hebben zonet op het terras aan de overkant gezeten en spraken daar een Canadees die vannacht in een schuilhutje boven in de bergen heeft geslapen, omdat het al donker werd en hij het niet meer aandurfde om verder te gaan. We spraken ook Jacqueline (een Française) weer, die we al een paar dagen tegenkomen. Zij moest vannacht in een container slapen ( met 8 bedden) omdat alles vol was. Het was vreselijk koud geweest en ze had geen oog dicht gedaan.
Over een uur gaan we eten. Samen met andere pelgrims aan een lange tafel. Gewone toeristen zie je hier eigenlijk niet. Alles is gericht op de 'camino' met z'n pelgrims en veel mensen die langs de route lopen pikken een graantje mee door kamers te verhuren, een barretje of winkeltje te hebben of door rugzakvervoer te regelen. En ook de taxi's zullen wel goede zaken doen met het ophalen van gestrande pelgrims.

1. Desiree Kok:
    8 mei 2015
    Wat leuk om op deze manier jullie ervaringen onderweg te lezen. Ik heb van Rob de link doorgekregen en zal jullie blijven volgen. Veel plezier nog!