Maandag 22juli. Lalobbe-Chateau Porcien 24 km

24 juli 2013 - Reims, Frankrijk

Maandag 22juli. Lalobbe-Chateau Porcien  24 km

Van het ene uiterste in het andere…

De route was vandaag erg afwisselend.  We begonnen in het bos en daalden af naar het dorp Lalobbe. Daarna bleef het stijgen en dalen door het bos. Later op de dag veranderde het landschap totaal. We liepen door eindeloze  graanvelden. Prachtig mooi met allerlei kleurschakeringen. Het was een lange tocht en we waren blij toen we om 16.00 uur in Chateau-Porcien aankwamen. Daar wachtte ons een ware verrassing.

Onze gratis gite was een hokje van 2 x 4 meter met een stapelbed en een uitschuifbed. Wel een douche en toilet, maar geen raam. En tot overmaat van ramp kwam er ook nog een Belgisch stel, die ook in de gite zouden slapen.  Iedereen was het er gelukkig over eens dat zoiets onmogelijk was, want de deur van het toilet zou dan niet eens meer open kunnen. In het restaurant aan de overkant werd er met de burgemeester gebeld en het Belgische stel kon slapen in de kleedkamer van de plaatselijke voetbalclub. Probleem opgelost! Het was nog erg warm toen we naar bed gingen en ons slaaphok voelde als een sauna. Daarom hebben we de voordeur maar open gezet en hebben we de hele nacht voor “ tout  le village” te kijk gelegen.

Dinsdag 23juli Chateau Porcien – Bazancourt  22 km.

De was droogt weer lekker…..

Om 08.00 uur liepen we Chateau Porcien uit en al gauw gingen we weer door de enorme graanvelden. Onze was was niet erg droog geworden afgelopen nacht, dus hingen we elk uur een ander kledingstuk aan onze rugzak en het droogde als een tierelier. Het was weer erg warm en heel stoffig en we hadden  tegen het verbranden onze lange broeken  aangetrokken. We zagen er vast uit als een stelletje landlopers.  We passeerden enkele kleine dorpjes, waar we om water vroegen, want we drinken echt liters water per dag.  We kregen zelfs water uit de koelkast en bij iemand anders een glas water met ijsklontjes  aangeboden.  We kwamen onze Franse vriend Guy verschillende keren tegen en halverwege de middag liepen we  gezamenlijk Bazancourt binnen.  Bij het gemeentehuis kregen we de sleutel van weer een gratis gite. Dit keer hadden we het veel beter voor elkaar. We sliepen met z’n drieen in een zeer ruime kamer en hadden twee  douches en twee toiletten tot onze beschikking. De slaapruimte hoorde bij de feestzaal van het dorp. In de zaal stonden grote garderobe-rekken waar onze was lekker kon drogen. ’s Avonds hebben we gezamenlijk inkopen gedaan bij de supermarkt en we hadden een heerlijke maaltijd met cup a soup,  taboule, sla, pastasalade en een lekker toetje. Na het eten hebben we op het binnenplaatsje nog een lekker biertje gedronken en om 22.00 uur was het weer bedtijd.

1. Simone Swinkels:
    24 juli 2013
    Hallo Joop en Inge, wat leuk om jullie verslag te lezen. Twan heeft een dag na jullie in Chateau Porcien overnacht. Succes nog. Gaat het goed met je hiel, Inge? Groetjes van Simone
  2. Henny en Jan:
    24 juli 2013
    Vanuit een heet Sevilla zien we jullie lopen. Stoer hoor. We genieten iedere keer van jullie verhalen. We zijn benieuwd naar het verder ( ver) loop
  3. Olga van dalsem:
    25 juli 2013
    Hoi Inge en Joop,

wie niets beleeft heeft ook niets te vertellen. heerlijk om jullie verhalen te lezen. is er een foto van die landloopactie?
    ook leuk om te lezen hoe jullie de avondmaaltijd samenstellen. in de supermarkt is van alles kant en klaar te koop en zo eet je voor weinig geld elke dag weer lekker. ik kijk uit naar meer verhalen.
    groeten Olga
  4. Meya Haan:
    26 juli 2013
    Hoi Inge en Joop,
    We hebben elkaar afgelopen week ontmoet en gezellig samen gegeten in Chateau-Porcien . Gisteren zijn we in Reims aangekomen (ons eindpunt) en hebben we gezien dat jullie daar een dag eerder geweest zijn. Vanaf Chateau Porcien hebben wij een andere route gelopen dan jullie en zijn beiden flink toegetakeld door allerlei insecten; wat was het heet!! Maar toch een geweldige ervaring. We zijn vastbesloten jullie voorbeeld te volgen;
    veel succes
    hartelijke groeten ook aan Guy, Thierry en Meya Desneux