Dinsdag 29 april Issoudun - la Tripterie 26,5 km.

29 april 2014 - Sainte-Fauste, Frankrijk

Kamperen bij de oldtimers......

We liepen even na 09.00 uur het hotel uit en gingen door de stad Issoudun weer verder over het platteland. Weer weids en stil, net zoals gisteren. Jammer genoeg begon het aan het eind van de ochtend te regenen en in een klein gehuchtje, Jean Varenne, stond daar gelukkig een pracht van een houten bushokje met bankje op ons te wachten. Toen we ons daar geïnstalleerd hadden, kregen we bezoek van de overbuurman en even later kwam ook een andere plaatsgenoot erbij staan. We hadden een gezellig praatje met z'n vieren en na een poosje gingen de mannen in het schuurtje achter de heg weer verder met hun gesprek in rap Frans, dat zo luid was, dat het hele dorp er van mee kon genieten. Het hield niet op met regenen en we gingen toch maar weer verder. Onze overnachtings plek was op het erf van een boerderij in te middel of nowhere in een stacaravan. We werden ontvangen door 2 Nederlandse vrouwen, die een half uurtje eerder waren aangekomen. De kachel brandde en de thee werd gezet en zo hebben we het weer prima voor elkaar. Er zouden misschien later op de middag nog twee Fransen komen, werd gezegd en dat is niet te hopen, want dan wordt het wel erg vol. Op het erf staan wel 20 oldtimers, die zo verwaarloosd zijn, dat de struiken zelfs ín de auto's groeien. We kunnen hier vanavond ons eigen potje koken en het enige dat er nog aan ontbreekt is een beetje beter weer, maar dat krijgen we morgen hopelijk.

1. Margo:
    29 april 2014
    Hoi stoere lopers, wat leuk om jullie weer op deze manier te volgen. Ik duim voor beter weer hoor hopelijk helpt het ! Veel wandelplezier ! X Margo
  2. Twan:
    29 april 2014
    Geweldig!!
    Als ik dit lees ben ik met m'n hoofd weer in Frankrijk.
    Die oldtimers uit de jaren 30, allemaal op een rijtje kan ik me nog goed herinneren ;)

Heel veel wandelplezier!
    Bon camino!!