Zaterdag 17 augustus Brezy-Bourges 19 km.

19 augustus 2013 - Bourges, Frankrijk

Zaterdag 17 augustus  Brezy-Bourges  19 km.

Een mooi concert…

Gelukkig ging het lopen zonder problemen tijdens deze laatste etappe. Een iets lager tempo en wat langere pauzes werkten goed. Het was een vrij vlakke route met gelukkig ook een aantal paden door de velden.

eindeloze verten bij Ste Solange enorme hooibalen

We zagen de kathedraal van Bourges al weer van verre, want het was erg helder. Maar dan duurt het nog wel een paar uur eerdat je er werkelijk bent. We hadden een kamer gereserveerd in hotel Arcane, tegenover het station en toen we daar onze kamer binnenstapten, wachtte ons een aangename verrassing: Een superschoon bed, met spierwitte gestreken lakens, een superschone luxe badkamer en een goed werkende airco. Heerlijk!Toen we uitgerust en opgefrist waren zijn we de stad ingegaan en hebben we eerst ons credential laten stempelen bij het toeristenbureau. Daarna hebben we een terrasje gepakt en de kathedraal bekeken. Ook deze kerk was weer imposant. We zagen op aanplakbiljetten dat er om 21.00 uur een gratis concert gegeven zou worden op het plein voor de kathedraal en dat leek ons erg leuk om bij te wonen. Daarom bleven we in de stad en aten we een broodje kebab bij een zaakje in het centrum. Het concert was de moeite waard. Het was een Spaanse band en ze speelden allerlei stijlen en vooral de  Spaanse stukken met veel temperament. Het was een mooie afsluiting van de dag en van onze tocht. (zie  http://www.youtube.com/watch?v=j9Ethw8DI_E)

zicht op de kathedraal van Bourges de kathedraal van Bourges gebrandschilderd glas kathedraal Bourges (23) kathedraal van Bourges binnenstad Bourges vakwerkhuis in Bourges optreden Gino Torralba

Zondag 18 aug. en maandag 19 aug.  Bourges-la Charite sur Loire-Broek op Langedijk

Langzaam afbouwen….

Om 12.00 uur zijn we met de trein uit Bourges vertrokken naar Nevers. Er is geen directe treinverbinding naar la Charite sur Loire, dus moesten we in Nevers overstappen. Wij mopperen vaak op ons Nederlands openbaar vervoer, maar hier is het nog veel erger. Alles rijdt wel op tijd, maar dat is ook niet zo moeilijk….want er rijdt bijna niets. Op zondag rijden er geen regionale bussen en er reden over de hele dag genomen maar drie treinen op ons traject. Bovendien moesten we in Nevers maar liefst 3 uur wachten op de trein naar la Charite.

’s Avonds hebben we daar nog wat gegeten en zijn we weer naar ons plekje aan de overkant van de Loire gegaan. We delen onze kamer in de gite met een Franse jongen. Hij had zijn eerste wandelweek achter de rug.  Het veel hem tegen wat zwaarte betrof en hij had verwacht meer mensen te ontmoeten. Hij had bewondering voor ons.  (leuk om te horen)

En nu hebben we dan voor de laatste keer onze rugzakken gepakt en gaan we weer naar huis. We kijken met heel veel plezier terug op 5 ½ heerlijke weken van heel  veel genieten en leuke ontmoetingen. Het was een geweldige ervaring…

Charite sur Loire (2)

1. Meya Haan:
    19 augustus 2013
    Hallo Inge en Joop,
    Wat een geweldige prestatie; gefeliciteerd!!! met veel plezier en interesse heb ik jullie dagelijks verslag gelezen. Het zal wel even wennen zijn om de draad van het "gewone" leven weer op te pakken na zo'n lange tijd op de Compostelle.
    hartelijke groeten,
    Meya Haan (we hebben elkaar in Chateau-Porcien ontmoet)
    P.S. Volgend jaar gaan we vanuit Reims een aantal weken op pad. Als je nog handige tips hebt......
  2. Paul roelands:
    3 september 2013
    gefeliciteerd met jullie met jullie wandeltocht ,en wat een verhalen allemaal en ik hoop dat jullie die beelden nog lang kunnen oproepen van wat jullie allemaal hebben gezien.
    Sorry dat ik zo laat reageer,maar ik heb twee drukke maanden achter de rug en nu heb ik vanaf 1 september weer zes maanden vrij .
    Groetjes Paul en Ria