24 juli 2015 Hospital de Orbigo - Murias de Rechivaldo 22.5 km.

24 juli 2015 - Murias de Rechivaldo, Spanje

Joop de vliegenvanger...

Gisteren hebben we heerlijk in de schaduw op een terras met uitzicht op de brug lekker zitten lezen. Deze brug van Hospital de Orbigo, met een lengte van 300 meter en met 20 bogen, is trouwens de langste brug van de hele camino.
Vandaag liepen we een afwisselende route over heuvels en door veel bos. In het eerste dorpje waar we doorheen liepen zagen we aan het eind van de dorpsstraat opeens pijlen in de omgekeerde richting. We keerden weer om en zochten waar we in de fout waren gegaan en zeiden tegen elkaar: ' nou...het zal wel heel onduidelijk aangegeven zijn' Wat bleek....de afslag stond met een aantal reusachtige pijlen aangegeven. Dus ook ons kan het gebeuren....een hele enkele keer. We kwamen door Astorga, een hooggelegen stad met een kathedraal en een paleis dat door Gaudi ontworpen is.
We zijn nu in regio dat 50 dorpen omvat met de naam Maragateria. De bevolking is een trots volk met veel tradities. Hopelijk gaan we daar morgen iets van meemaken, want op 25 juli wordt de naamdag van de heilige Jacobus gevierd in Rabanal del Camino, waar we dan verblijven. de afstand tot Satiago de Compostella is nu nog 265 km.
We zikn nu in een klein dorpje waar niet veel te beleven is. We hebben een mooie kamer in een casa rural, (heel landelijk langs een drukke weg met veel vrachtverkeer) en er zitten ontzettend veel vliegen. We hebben er een aantal naar buiten gewapperd en het raam dichtgedaan en nu loopt Joop triomfantelijk in het rond want hij heeft de overige 27 (niet gelogen) monsters gekild. Ik hoor: 'I am the terminator...Bye bye fly'.

1. Jaap, Lin en sofie:
    24 juli 2015
    Hihi die Joop! Hij kan hier ook wel ff langskomen want het barst van de vliegende mieren hier! Die overigens eigenhandig door Sofie met wijsvinger worden geplet en daarna worden weggegooid! Nog 265 km te gaan... Een makkie als je bedenkt hoeveel km jullie al achter de rug hebben!! Hopelijk slapen jullie weer lekker. Groetjes!!
  2. Ingrid:
    24 juli 2015
    Ook hier bij ons veel vliegende mieren, Dickie had het er druk van met er achter aan te springen.
    Veel succes met de laatste 265 km !!!
    Die voetjes van jullie mogen toch wel heel bijzonder zijn om dit vol te houden ..... Ha ha aaaa
    Lieve Joop & Inge geniet van alles wat jullie deze weken weer mogen beleven en heel veel groetjes van ons.

Hans & Ingrid
  3. Marianne en Leo:
    25 juli 2015
    Ha ha hier vlogen de mieren ook om je oren, men zegt dat het zwaar weer gaat worden, we wachten maar af . Wat een avonturen beleven jullie zo zeg, nou loop maar weer lekker door, petje af hoor wat jullie doen, succes verder, groetjes leo en marianne